rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Mmm, köttfärssås...

Kategori: Kött och fågel

Jag vet att jag har lagt upp recept på köttfärssås tidigare, but here's the deal: Jag gör aldrig samma köttfärssås 2 gånger. Den ena blir aldrig detsamma som den andra. Jag gör köttfärssås efter vad jag känner för. Ibland blir den lite het och kryddig, ibland blir den mild och gräddig. Gör ni också så? Eller håller ni er till samma sås som ni vet blir god? :P

400-450 g köttfärs
½ gul lök
½ liten burk philadelphia
2 finrivna morötter
3-4 dl vatten
2 msk sweet chili sås
1 klyfta vitlök
½ tärning köttbuljong
Salt och peppar
En rejäl nypa chilipulver

Hacka löken, fräs den, släng ner köttfärsen och bryn den ordentligt. I med de finrivna morötterna, färstosten(som kan bytas ut mot creme fraice om du föredrar det), vatten, chilisås, buljongtärning och vitlöken, finhackad eller pressad i vitlökspress. 
Smaka av med salt och peppar. Ha även i chilipulvret. Det ger det där lilla extra. Red såsen tils den har den kosistens du vill ha.
Låt allt koka ihop under lock på svag värme en stund. Under tiden hade mitt pastavatten börjat koka, så jag slängde ner en näve spaghetti och allt var klart så fort jag hällde av vattnet. Kanoners!


Tasty tasty...

 
Klassisk pasta med köttfärssås går alltid ner! Man kan ha i vad man än gillar och har hemma. Lite som en pytt när man tänker efter ;P

We are the metalheads
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: