rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Bokmal!!

Kategori: Allmänt

Eller läslus. Eller bokslukare. Eller helt enkelt bara läsare.
Jag älskar böcker! Det har blivit något av ett beroende, för jag kan inte sova om inte jag har läst en stund innan jag släcker lampan. Tro mig, jag har testat...
 
Vad gäller skönlitteratur så älskar jag skräck, fantasy, deckare och sånt. Och det för att jag gillar spänningen, jag vill att det ska hända saker! Om jag läser en kärleksroman blir jag uttråkad. Men om kärlek är inblandat med annan spännande handling, då funkar det. Även biografier går att läsa, beroende på vad de handlar om.
En av mina favoritförfattare är Magnus Nordin. Han skriver jättespännande deckare om bland annat mordmysterier, kidnappare, spökhus och spännande böcker med övernaturligt tema. Några riktigt bra böcker är Årstamördaren, Huset vid vägens slut(första Magnus Nordin-boken jag läste) och Djävulens märke. Några av böckerna är verklighetstrogna, de 2 första exemplen är det. Djävulens Märke är dock lite mer övernaturlig. Men otroligt spännande.
Jag har fått för mig att börja läsa Stephen King, och är nu långt in i Christine. När jag är klar med den väntar Cujo :) Sen får jag kolla lite mer i farsans bokhylla och se om jag hittar nåt mer spännande och rysligt att läsa.
 
Sen samlar jag på bakböcker. Inte konstigt eftersom jag älskar att baka. Och fler vill jag ha! Jag är inne på att leta efter "husmorsornas" böcker, då de verkar skrivna på ett väldigt personligt sätt. Jag tänkte leta efter dom på biblioteket, och om dom är bra så kan jag tänka mig köpa dom. För biblioteksböcker måste man ju lämna tillbaka, och det e inte alltid så kul...
Sen vill jag ha Söta Dagar-The Hummingbird Bakery. Lånade den på biblan en gång, och ville inte lämna tillbaka den, men gjorde det i alla fall. Jag vill ju inte ha en räkning med en massa förseningsavgifter. Nä, bättre att lämna tillbaka den och köpa den i bokhandeln.
De böcker jag har redan nu är många. Jag har 5 böcker om choklad, 2 med desserter och flera andra med lite olika teman. Totalt har jag 27(!) böcker om bakning av olika slag. Göra mig av med några? Aldrig! De är mina bästa vänner i köket, tillsammans med min Bosch multimaskin(som jag kallar den). Dessutom så är många av böckerna väldigt fina att se på. Så att ställa på dom på en tavelhylla skulle se himla fint ut. Och lätt att variera med olika böcker.
Sen har jag en pärm med recept som jag har klippt ut från tidningar, plus att jag äger en schysst bunt baktidningar...

Ja, där ser ni! Är man bokmal så är man. Och inte skäms jag för det! I fucking love it! Mer böcker åt världen!!!
 
I Love rock'n'roll!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: