rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Hundmys och fläktmontering.

Kategori: Allmänt

Köket renoverades för ett tag sen, men nu har det stått still ett tag... Allt för att Elgiganten strulade när vi skulle beställa fläkten! Inte kul att se ett fult fläktrör istället för en snygg kåpa.
Skåpen, kyl, frys, skafferi och bänkskivor är ju klara. Kakla och tapetsera kan vi inte göra förrän fläkten är på plats. Men nu har den kommit och nu är den på väg upp! Fan vad skönt! Äntligen kan vi bli klara med köket nån gång.

Så fort farsan och farfar är klara i köket ska jag förbereda att vispa ihop cupcake-frostingen. Innan dess får jag spåna på nya inlägg och gosa med hundarna. De hundar vi har är blandisen Märta, 5 år som älskar att pussas och gräva matrester i slasken, och så har vi "Jappen" Inca som är 2 år. Inca är foderhund, och mamma hoppas på att få behålla en valp från en av kullarna. Inca är något av en diva. Igår när vi satt i soffan och myste och såg på film så låg min bror intill mamma, den plats som vanligen Inca intar så fort hon får chansen. Hon tittade på mamma och brorsan med surig blick och hängande svans, lite som att hon sa "Ni är elaka mot mig...Jag får inte plats i soffan". Sen vill hon inte blöt och vägrar att gå i vattenpölar. Men hon är mysig. Och söt. Men det är inte alltid så kul när hon blir leksjukt och hämtar fågeln som låter... Man tröttnar på det ljudet ganska fort. Men hon gillar att leka med bollar också!
 
Märta är en blandning av berner sennen, leonberger och tervurens, så hon är inte direkt lika liten som Inca. Men det är annorlunda att gosa med en stor hund än en liten. För att krama en stor hund är bland det mysigaste som finns! Märta är inte lika "fin" som Inca till sättet. Men hon är en uppmärksamhetstjuv! Sitter man och gosar med Inca kommer Märta och vill också gosa, om det så krävs att hon puttar bort Inca. Sen så är hon inte lika kinkig med vatten, men då är hon tycker hon att dammsugaren är ett farligt monster som man måste gömma sig för. Detsamma med raketer och allt som smäller som en champangekork och högre.
Märta har en rolig tendens att få ett ansikteuttryck som får henne att se korkad ut. Det är hennes glada uttryck, men det ser så roligt ut, så jag garvar ju åt henne. Då blir hon ännu gladare och kommer fram och slemmar ner mig med sin stora, plaskblöta tunga. Man ser nästan nyduschad ut efter att Märta har visat hur mycket hon tycker om en... Men en snällare hund får man leta efter!
 
Igår fick jag 3 nya bakformar. Jag vill testa den hjärtformade så snart som möjligt, men det blir inte idag. För idag är cupisar i fokus ;)

I övrigt så längtar jag till sommaren. Värme, min födelsedag, en eventuell flytt... Det som jag hoppas kunna skriva om på bloggen i sommar är hemmakokt saft och sylt, glass och tips om grillad mat med tillbehör. Här hemma är det farsan som är grillbossen. Jag har aldrig petat på grillen...

I wanna rock!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: