rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Take away, lazy day

Kategori: Allmänt

Ja, så kan man sammanfatta dagen. Fast lite har jag rört på på mig. Drog ner till stan på ett möte, som sköts upp till fredag. Okay, fine. Skulle ändå ner för att smita in på biblioteket, som har varit stängt ett tag på grund av renovering. Nu har de öppnat igen, och rackarns vad snyggt det är! Men man måste gå i en extra trappa för att komma till alla mat- och bakböcker. *pust*
Men väl där hittade jag lite roliga böcker, däribland "Kärleksmums" av Emma Hamberg och Anette Rosvall, alias Husmorsorna. Jag fick skratta en del när jag gick igenom boken, för tala om att de kvinnorna är väldigt personliga och underhållande i deras sätt att skriva. Roliga namn på en del recept, som "Pink tits" och "Mullig gul parfait". Även beskrivningarna på recepten är personligt och roligt skrivna. På en del sidor finns det roliga citat som fick mig att le.
En bok som jag vill äga. Får helt enkelt skriva den på önskelistan ;)

Innan jag drog hem efter besöket på biblan så köpte jag lite hårfärg. Från rödtott till blond. Igen :)
Vad gäller hårfärg så kan jag aldrig riktigt bestämma mig. När jag gick i åttan tröttnade jag på mitt mörkblonda/ljusbruna hår och tonade det rött. Toningarna byttes snart ut mot permanenta hårfärger, och de röda färgerna blev allt mer intensiva och klara. Jag tror jag brukade ha en snyggt rubinaktig färg. Andra året i gymnasiet började jag klippa det, och det blev bara kortare. Innan dess hade jag haft långt hår hela livet, som längst till midjan. Jag testade mohikan som var så knalligt röd att jag såg ut som ett vandrande stoppljus. Sen klippte jag det 'pojkigt' kort och färgade det mörklila. Sen blev det rött igen, med snaggade sidor och en längre hårrand mitt på. Det har jag haft ganska länge nu. Senast jag färgade håret blev det orangeaktig copparfärg. Nu har färgen mattats av så pass att jag känner att jag vågar bli blond igen. Jag hade ju kunnat gå till frissan och be dom bleka det för länge sen, men det blir så himla dyrt, så jag väntade tills färgen hade mattats av och växt ut en bit. Så snart kommer jag bli blond igen, I hope...

Dagens middag var inget att skryta om, men imorgon, då jävlar ska jag laga mat om det så är det sista jag gör! Vi hämtade kinamat, förutom bröderna som ville ha pizza istället. Så jag och farsan släppte av dom på en pizzeria innan vi drog iväg och tog hem kina mat till oss och morsan. Kinamaten var morsans idé. Hon tyckte det lät gott idag, o jag höll med. Det är ju lite lyx, det är det. Men dyr sådan... Jag käkade friterad kyckling med sötsur sås(I love sötsur sås!) och ris. Morsan käkade 4 små rätter med bland annat friterade räkor. Farsan åt nån oxfilé med mycket lök.
Som många vet blir man sjukt mätt av friterad mat. Jag kände att om jag skulle ha ätit den sista biten med kyckling hade jag spytt, så jag lämnade den. Man vill ju behålla maten man äter!
 
Imorgon kommer jag baka. Det finns jäst som måste bli bakad med, och så tänker jag baka kakor och fylla burken. Sen måste jag hitta ett bra gömställe för kakburken, annars knycker bröderna alla kakor. Hmm, kanske ska baka en sats kakor med mycket peppar i så att de lär sig att hålla sina klåfingrar borta! Hehe :)
 
Så lite fart har det varit på mig, men det känns ändå som en lat dag. Beror det kanske på att jag går i mjukisbyxor idag?
 
 
Det är antingen till Amigo eller Bomhus Pizzeria som vi drar till om det vankas pizza.
 
 
Mmm, kinamat...
 
Please enter my dream, find your natural high
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: