rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Tja och välkommen!

Kategori: Allmänt

Tänkte börja med att berätta lite om mig själv.
Jag är utbildad konditor och tog studenten sommaren 2012. Första året på gymnasiet fick vi lära oss grunderna i matlagning, och bakning, men vi var mest i köket och lagade mat. Det jag lärde mig  om mat där, plus att jag har lärt mig lite av pappa och egen erfarenhet så har jag blivit riktigt bra på matlagning. 
De andra 2 åren i skolbageriet var roliga, men även kladdiga, tunga och jobbiga. Men jag ångrar inte en minut!

För tillfället bor jag med föräldrar, 2 bröder och 2 hundar. Men jag hoppas på att få en egen lya nu till sommaren. Gärna med ett riktigt kök, och inte en sketen kokvrå. Jag vill ha arbetsyta när jag är i köket!
När jag är i köket och fixar sätter jag gärna på bra musik. Och bra musik enligt mig är många olika geners av rock och metal. När jag bakar tycker jag även att det är roligt att influera rocken i utseendet på kakor, tårtor och cupcakes. På slutprovet i skolan gjorde jag bland annat denna tårta i heavy metal-tema.
 
Förutom att laga mat, baka och lyssna på rock tycker jag även om att läsa, helst skräck, fantasy och liknande. Även vissa biografier funkar. Jag sitter även en del vid datorn, ibland lite för mycket... *fy på mig*
 
Jag är lätt autistisk, vilket orsakar att jag har dåligt minne, att jag har lite svårt att ta kontakt med andra människor och att jag lätt snöar in mig på saker. Men vissa saker kan jag dra nytta av vad gäller autismen, och det är att många (även jag) med autism är kreativa. Jag är även vetgirig och noggrann. När jag är intresserad av något så suger jag åt mig information som en disktrasa suger åt sig vatten. 

Det jag kommer skriva om här på bloggen är, förutom det jag gör i köket, lite smått och gott om vad som händer runt mig, kanske lite om musik och om böckerna jag läser.

Peace!
Rockbruden som rockar fett vid spisen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: