rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Kryddor är magiska

Kategori: Kryddor

Vi åt köttfärsgryta idag, gjord på överbliven köttfärssås. Vi hade inte mycket att ha i, jag brukar ju ha i lite morot med den var slut.
Så jag förlitade mig på kryddorna, och fick en helt annan smak!
Förutom lite salt och några rediga stänk svartpeppar hade jag i cayenne och tabasco. Men grytan blev inte stark. För jag använde bara små mängder av kryddorna. Två små stänk cayenne och bara en droppe tabasco. Men vilken stor skillnad det blev! Kryddor är ren magi, även i så små mängder.


Grytan gjordes på knappt 1 liter köttfärssås, som jag spädde med lite vatten och sen kryddade som jag beskrev ovan. Och så ris med soja till det.

Nu ikväll, när jag har städat klart, tänkte jag göra en kakdeg och en jäsdeg som får jäsa över natten. Imorgon gräddas allt. Jag kommer vara i Ockelbo i helgen, så jag ska försöka göra så mycket jag kan och schemalägga så att ni får att läsa.
Det finns lite saker jag tänkte testa att göra, så det är bara att hoppas att det går bra. Jag tänkte bland annat försöka mig på att göra eget örtsalt. Få se hur det går!

I'm a wild child
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: