rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Gårdagens grillmiddag- fläskkotlett med grillad potatis

Kategori: Grillat

För en gångs skull behövde jag inte värma mat när jag kom hem från jobbet igår! Kunde sitta och äta helt nylagad med familjen, härligt!
Farsan grillade fläskkotletter som han kryddade enkelt med lite salt och grillkrydda. Japp, ingen peppar den här gången, faktiskt ;) Plus att han grillade lite kabanoss, som var riktigt god.
Till det där blev det potatis i foliepaket, lite gurka och paprika och så, självklart, kall bea. Jag kan inte rå för att det är himla gott!


Göttan!
Både kotlett och lite korv hamnade i min matlåda i sällskap med lite makaroner. Men innan jag lade in matlådan i kylen så skar jag av benet på kotletten och skar köttet i mindre bitar. Det går fortare att värma då ;)

Igår köpte jag en himla söt pajform också! Nu har jag ingen bild än, men den är rektangulär med vågiga kanter, starkt turkos och så ett par praktiska handtag. Man skulle nästan kunna ha den stående i köket på en hylla, som dekoration. Men det vore synd, då blir den ju dammig! Då är det bättre att baka i den när man helt enkelt vill baka paj i en fin form.

Jag kände att trots att det var ganska tomt på jobbet igår så var det skönt att vara tillbaka. Och det är det fler än jag som tycker. Min jobbarkompis som jag oftast jobbar med större delen av dagarna har saknat mig, sa hon. Alltid kul att höra ;)

Shame om me, my heart is black
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: