rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Kycklingklubbor på gallret

Kategori: Grillat

Idag har vi grillat marinerade kycklingklubbor. Marinaden farsan använde var Santa Maria BBQ Marinade for chicken. För alla 6 klubbor tog han 3 påsar marinad och lät marinera några timmar innan det hamnade på grillgallret. Kycklingen blev så saftig att det verkligen rann saft ur den!


Till detta åt vi potatiskroketter och kall bea. Yummie yummie!

Vad gäller kyckling är jag en sån som föredrar benfria kycklingdelar, som filéer. Men jag vet att om jag inte vill ha maten som serveras får jag antingen gå hungrig eller äta och se glad ut. Det är så jag har uppfostrats, och det är jag glad över. Men så var det inte med den här kycklingen, faktiskt ;) Det var ju bara att äta runt benet.

 
Och så hade jag gjort dessert, för vi hade grädde som behövde användas. Desserten kommer in imorgon. Men god var den, kan jag säga redan nu.

I wanna rock!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: