rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Trevlig tisdag

Kategori: Nu i livet

Jag, min familj och min farbror och hans familj hade mysigt i tisdags. Vi badade, åt glass och spelade minigolf.
Vilka roliga golfbanor vi hittade! På en av banorna skulle man slå bollen genom en loop för att komma någonvart, en annan hade en bro som man behövde komma över, en annan var en fyr som man behövde slå riktigt hårt vid, annars kom inte bollen ut på rätt sida. Lite mer komplicerade banor än vad jag är van vid, men himla kul att prova något nytt!
När det gick dåligt för min bror S så skojade vi med honom om han skulle ha en golfklubba i huvet. Anledningen är att för några år sen så gick det väldigt dåligt för S när vi spelade minigolf, så han blev sur. När min andra bror K skulle slå, så råkade han slå S i huvudet med sin klubba. Nästa bana så slog S en hole in one. Därav skämtet om golfklubba i huvet ;) Precis sån humor vi har i den här familjen.
Efter golfen åkte vi hem och grillade middag! Fläskfilé, lite chorizo, potatis i foliepaket, sallad och så lite kall sås till det. Gudagott!


Salladen delade vi upp, så att man fick blanda sin egen variant. I min är det blandad sallad med paprika, toppat med tsatsiki.
Köttet var mumsigt, som alltid när farsan lagar det. Chorizon var spännande att prova. Den var mild men smakrik, riktigt god.
Potatisen är enkel att göra. Lägg typ 5 färskpotatisar på varje bit metallfolie. Salta, ha i lite färska örter, ett par skalade, hela vitlöksklyftor och så lite olivolja. Slå in i små paket och lägg på grillen.
Och om du vill så kan du ha lite mumsigt smör som får smälta på potatisen. Kalasgott!
 
Det har varit kul att ha Farbror & co här. Förutom strand- och golftrippen så har vi pratat om allt mellan himmel och jord, de yngre har spelat nintendo 64 och så har lilla kusin O pullifjuttat farsan flera gånger om dagen ;) det råder ett mindre krig mellan de 2. En liten tös mot en medelåldersgubbe. Vem vinner till slut?
Men nu är de på väg hem. Känns lite tråkigt, men förhoppningsvis kan jag följa med till kungälv nu i juli

De som servar bussarna strejkar, så jag får cykla till jobbet tills det har löst sig. Inte så roligt, men jag är glad att det inte regnar i alla fall.

The fire burns forever
Rockbruden

Kommentarer

  • hell yee säger:

    nu vart jag ju hungrig. jag som just skulle sova så typiskt. jag har hört något om att du inte vet vem jag är ;)

    2013-06-27 | 23:38:30

Kommentera inlägget här: