rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Gott och ont

Kategori: Snabblagat

Så kan man beskriva dagen än så länge.

Var på en grusplan en bit bort o såg på när en massa hundar tränade olika saker. Bland annat en 10 veckor gammal schäfervalp och en ung rottweiler! Jättemysigt, plus att det e skönt väder, lagom svalt för hundarna också. Nu sitter jag här, har en kaka i ugnen och skrollar genom facebook.

Men det har även hänt något tråkigt idag. Jag blev uppringd av arbetsgivaren från konditori Prinsess, där jag var på arbetsintervju förra veckan, och jag får inte jobbet :( Skit också!

Men det e bara att hålla huvudet högt, för idag ska jag ända bort till Järvsö på rekryteringsträff. Detta betyder att ni inte får något matinlägg, för tåget går kvart över 4 och så räknar jag med att vara hemma ungefär 10 ikväll. Får äta en stadig lunch och käka rester när jag kommer hem. Vet jag vad det blir för middag idag kanske jag kan skriva om det imorgon ;)

Kakan jag bakar är råsockerkaka, receptet finns redan på bloggen, men den här gången använder jag vaniljpulver istället för vaniljsocker, dock hälften så mycket vaniljpulver som vaniljsocker.
Jag har en idé på en kaka jag vill testa snart, nämnligen en chokladkaka, smaksatt med arrak. Lite som arraksboll, fast i form av en mjuk kaka med glasyr. Och kanske lite svagare arraksmak än en arraksboll, för morsan gillar inte stark arrak.
 
Imorgon blir det brödbak. Sen vette tusan!

Men vad tusan säger jag?!?
Klart ni ska få ett matinlägg! På min "stadiga lunch"!
I vanliga fall äter inte jag lunch, jag äter mellanmål. Frukost, mellis, middag, kvällsmat. Så äter jag! Men nu blir mellisen en lunch.
Det först jag tänkte vore bra är en snabb omelett, men vi hade bara 1 ägg. Tittade runt i skafferiet och kylen. Till slut komponerade jag ihop nån simpel sås som blev skaplig, men den skar sig lite. Se upp så att den inte kokar!

En bit korv, så stor som du vill ha den
En bit paprika, också den så stor som du vill ha den
En halv ask ICA-färskost, valfri smak(jag tog resten av den farsan fyllde kyckling med för ett par dagar sen)
Mjölk
Salt o peppar

Skär korv o paprika i bitar. Snabbfräs korven, ner med osten och tillräckligt med mjölk för att få mer sås. Lägg ner paprikan och krydda. Ät med makaroner.

Det märks att matdelen av inlägget är skrivet i all hast va? Förlåt för det, men ni får nåt att läsa i alla fall.

Rock on!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: