rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Rosépepparkyckling och ris

Kategori: Kött och fågel

I söndags fick jag chans att laga mat. Wiie!
Det fick bli något gott med kyckling. Och jag vet att rosépeppar är gott till kyckling, så det fick bli det.
Jag gjorde det enkelt för mig. Stekte kycklingen klar och slog på matgrädde och kryddor. Och så ris och paprika till det. Jädrans gött!

6 portioner

6 kycklingfiléer
Salt
Vitpeppar
½-1 tsk rosepeppar, beroende på smak
3 dl matgrädde
1½ dl vatten
Soja

Stek kycklingfiléerna med salt och vitpeppar tills de är klara. Jag stekte de 3 åt gången och lade sen alla 6 i pannan. Pudra över lite vetemjöl, häll i grädden och vatten, krydda med rosépepparn och smaka av. Krydda med soja och ev. lite mer av någon av pepparsorterna. Smaka och finslipa på smaken tills du tycker den är god. Red såsen om det behövs
Jag hade ingen soja i min, utan använde bara salt och peppar, men jag kände i efterhand att jag hade velat ha lite soja för att ge färg och sälta.

Ät kycklingen och såsen med ris och paprika. Mumsigt värre!


Såsen tar smak av saften från kycklingen och blir kalasgod. Föredrar du grönpeppar kan det säkert bli gott det med. Testa gärna och berätta hur det blev! Vore kul att få höra era egna erfarenheter :P

Senare i veckan hoppas jag kunna ge er lite roligt att se på! Jag tänkte göra en tårta, och jag håller på att fixa dekoren. Är halvklar med ena delen, men framåt går det. Bara att hoppas att det går som jag vill, annars får jag improvisera ;) Är ni nyfikna nu?

You're a rainbow in the dark
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: