rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Sista grillningen?

Kategori: Grillat

Idag blev det kanonväder, så farsan bestämde sig för att grilla. En fläskytterfilé åkte fram och fick ligga i en färdigköpt chilimarinad i några timmar innan det grillades. Hettan var relativt mild, men man kände den. Och det var riktigt gott, för bara för att det är chili så måste inte det betyda att det ska brinna i käften.
 

Till detta blev det lite grönsaker, allt separerat i olika skålar så att man själv fick välja vilka grönsaker man ville ha, pommes, kall bea och så lite vitlökssås på salladen. Och så ett glas juice till det.
Jag är lite snuvig, så grönsaker och protein verkade som en bra idé. Plus en massa vätska och en tablett. Förhoppnings piggar jag på mig, för jag har ingen lust att bli sjuk.

Med tanke på att det nu är september så blir det här troligen årets sista grillning. Inte glad! Jag vill inte att sommaren ska vara över. Jag vill ha lite mer tid att sitta på altanen med en bra bok och ett glas med något kallt att dricka. Jag vill ha mer tid att äta grillad mat. Jag vill ha mer tid att gå i lätta kläder och njuta av solens hetta mot ryggen.
Men jag måste säga att det har varit en händelserik sommar. För jag har fått fast tjänst! Jippie! Och jag har fått lära mig mycket, och snart ska även jag få lära ut lite, säger mig chef. Jag ska få lära mina arbetskompisar att baka, så att det alltid kommer att finnas något på hembakat-hyllan, även om det inte är jag som har bakat det. Ja, jag kom på när jag satt och åt att vi kunde ha en hylla i kyldisken med enbart hembakat. Chefen gillade idén, så vi kör på det! Det är helt underbart att han lyssnar på mig(och alla andra också, förstås) och är öppen för förslag. Livet går framåt, precis som det ska. För jag har ett tag känt att livet har stått still, men nu har bollen sats i rullning

Metal on!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: