rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Ibland går det inte som man tänkt sig!

Kategori: Allmänt

Nä, verkligen inte. Idag blir det ett kort inlägg, men jag vill gärna ha respons av er :) 

Förra veckan köpte jag vegetarisk köttfärs, som enligt förpackningen var gjord av sojaprotein. Kul att testa, tänkte jag. Någon dag senare tar jag fram veggofärsen ur frysen o gör en vegetarisk köttfärssås. Så spännande!
Tråkigt nog smakade det inte som jag hade hoppats. Det gick att äta, men det var inte en hit. Riktigt synd, det hade gjort det lite lättare att laga veggomat, kanske dessutom lite oftare än en dag i veckan som jag gör nu.
Men jag ger banne mig inte upp!
Därför frågar jag nu er som som gärna äter vegetariskt, vare sig ni lever på veggokäk eller bara äter det ibland: Föredrar ni qourn eller soja?
Nåt speciellt ni rekommenderar? Bitar, färs, korv?
Och hur föredrar ni att tillaga erat favorit "köttsubstitut"? :P

Dagen efter veggodagen så avnjöt jagg för övrigt lite god, panerad rödspätta med potatismos, för er som ville veta ;)


Veggosåsen med pasta.

 
Underbara, läckra rödspätta. Jag är lite kräsen när det kommer till fisk, men panerad rödspätta är så hysteriskt jävla gott!

We're the last in line
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: