rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Översikt-Vad jag har gjort i jul

Kategori: Allmänt

Tänkte göra en liten summering på vad jag har gjort för gott den här julen. Den blev inte lika innehållsrik som förra året, och det mesta har jag redan delat på bloggen. Men jag tänkte ändå berätta och även länka till recepten på det jag har gjort i år.

Knäck, ingen jul utan knäck!

Wienernougat, ett måste för farsan, så jag var snäll och gjorde en omgång till honom ;)

Brända mandlar, för skulle jag vara snäll mot pappa en gång måste jag vara det mot mamma också. Och hon är verkligen galen i de här!

Baileyspraliner, för de har blivit ett måste de senaste jularna. Lite jobbiga och tidskrävande att göra, men det godaste julgodis du någonsin haft till jul om du antar utmaningen att göra dom.

Farmors sillsallad, för visst ska man ha lite god sill till julbordet! Jag är lite kräsen när det kommer till sill, men det här är min favorit.

Det sista jag gjorde ligger inte på bloggen, men det är en mjuk pepparkaka med lingon. Jag tror jag har nämnt den på bloggen tidigare, men jag har inte givit er receptet. Men det har jag medvetet valt att inte göra, för vissa saker ska man hålla för sig själv ;)

Och det är min lilla summering på vad jag har gjort för gott inför jul! Vad har ni gjort? :)

Ikväll drar jag till mamma och pappa för att övernatta, så jag kan äta mysig julfrukost med min familj.
Jag vill passa på att önska er alla en underbar jul, så hörs vi i mellandagarna!

Rockin around the christmas tree
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: