rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Veggomiddag! Omelett med svamp och paprika

Kategori: Mjölmat och omelett

Sen jag flyttade så bestämde jag mig för att äta vegetarisk minst en gång i veckan. Jag har läst att kroppen mår bättre av att äta lite mindre kött, plus att det blir lite mer skonsamt mot miljön.
Jag har egentligen redan ätit vegetariskt den här veckan, i måndags, men jag hade inte tagit fram nåt kött ur frysen, så jag struntade helt enkelt i den delen. Men vill du absolut ha någon form av kött i omeletten så testa bacon eller korv.
 
 
1 Portion

2 ägg
1½-2 dl mjölk
Salt och peppar
En gnutta piffi-krydda
En näve riven ost
En bit paprika
½ burk champinjoner(resten av svampen kan sparas i spadet i en liten burk i kylen)

Vispa ihop ägg, mjölk, kryddor och ost. Skär paprikan i små bitar och dela ev. större svampbitar.
Hetta upp en stekpanna, i med lite olja och häll i smeten. Släng i svamp och paprika och stek på mediumvärme till smeten inte dallrar när du skakar på stekpannan.
Servera med en skiva gott bröd till. Ät och må bra!

 
Snabbt och busenkelt att göra. Precis vad jag behövde en lördag som den här. De senaste 3 veckorna har jag nämnligen arbetstränat på ett bageri i Valbo, som heter Kavlat & Klart :) Jag jobbar halvtid, måndagar, onsdagar, fredagar och lördagar. Och ni anar inte hur bra jag trivs där! Det är ett litet, relativt nytt bageri, som öppnade i Maj i år, och jag kommer jättebra överens med de som jobbar där. 

Hoppas ni har en skön lördag, alla matglada datortokar som läser det här ;)

You'll allways be my lunatic #1!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: