rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Årets första grillning och sommarlängtan!

Kategori: Kött och fågel

Men vädret sa åt oss att äta inne. Det är klart och soligt, men bara 8 grader. Brrr!
Jag har aldrig petat på grillen. Det är och har alltid varit farsans revir. Även idag.
Pappa har grillat entrecote. En favorit hos mig. Helst ska köttet vara ganska rött inuti, då är det som bäst enligt min mening.
Farsan är en sån som tycker att kött ska smaka kött, så det kryddades med bara svartpeppar och salt. Inte för att det gör något ;) Kött som läggs ofta på grillen kan han krydda roligare, som fläskkotletter t.ex.
Till det blev det potatisklyftor och kall bearnaisesås. Gott gott!

Nu när jag ser hur han donar vid grillen så längtar jag mer än någonsin till sommaren.

Även om sommaren är härlig så kommer den med plågor som mygg och andra äckelkryp, stekheta dagar som kan bli lite för heta och alla skräniga måsar som skiter på ens studentmössa. Det hände mig i somras. Trots att jag tvättade av mössans ovansida med tvättmedel(försiktigt så att ingen text i mössan försvann), så finns det kvar en fläck mitt på mössan som inte går att få bort. Måsjävlar...

Sommaren är min favoritårstid. Marknader, festivaler, födelsedag, glassätning i solen, slappa på altanen, plocka bär... Det är så jävla mysigt. Så nu vill jag att det ska bli varmt så att jag kan lägga undan täckjackan för säsongen!
 
 
Kött och potatis. Gott det!
För de som skulle undra vart mina små citat kommer ifrån, de som jag skriver innan jag hälsar från Rockbruden, de är oftast sångtitlar eller textrader från sånger. Det kan även vara nåt roligt som någon har sagt :)
 
We are building a house of fire, baby
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: