rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Farsan fyller år!!!

Kategori: Bakverk

Och det var det som orsakade det uppskjutna cupcake-baket! Jag gjorde en enkel men jävligt god gräddtårta till pappa och skulle inte ha hunnit göra cupcakes. Så istället för cupisar får ni en gräddbomb med blåbär på ;)

Botten är en helt vanlig sockerkaksbotten. Och så är den fylld med jordgubbssylt och vaniljkräm, täckt med grädde.
Gjorde dock bort mig lite grann. Jag gjorde gräddrosetterna innan jag spritsade kanten på tårtan. Sen fanns det för lite grädde, så jag fick lov att skippa kantdekor och bara stryka grädden slät på sidorna. Så snyggast blev den inte riktigt, men god! Och farsan blev nöjd.

 
Imorgon kommer ett recept på en favoritkaka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: