rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Ris med värmd älggryta och lite planer

Kategori: Grytor och soppor

Vi sparar mycket. Och älg äter man inte varje dag, så vore ju synd att slänga... Det var nog så pappa tänkte när han slevade över grytan som blev över för ett tag sen.
Grytan innehåller älgskav, purjolök och svamp. Och så kryddor såklart. Men jag vet inte exakt vilka, så det blir inget recept idag heller... Men börjar man med skaven, löken och svampen kan man krydda på lite som man vill, så det är i alla fall ett tips.
Detta äts med ris, mums!
 
Lite senare idag så kommer ni få ett brödrecept.
Och nästa gång jag bakar ett bröd tänkte jag göra en fläta, och sen lägga in en steg-för-steg beskrivning på hur ni kan göra likadant. Det blir fina bröd som imponerar på bordet!
Någon gång tänkte jag även beskriva hur man gör fina knutar av bulldegen.
Jag ska även göra lite rosor i marsipan och ge er 2 olika sorters beskrivningar på hur de kan göras, sen får ni själva bestämma vilken teknik ni tycker känns bäst. Jag har ju marsipan hemma, så det är något jag kan göra nu i veckan.

Snart har jag läst ut Christine av Stephen King, så då tänkte jag skriva lite om vad jag tyckte om boken.

Och nu frågar jag vad ni vill se mer av. Mer mat? Fler steg-för-steg beskrivningar och på vad? Sånt som går fort att göra, både dessert och mat? Ska jag börja skriva lite om musik? Om böckerna jag läser?
Jag vill ju att bloggandet ska vara meningsfullt, och det är det inte om jag kommer med sånt som ni inte vill läsa om, eller hur? Så berätta för mig vad som intresserar er.
 
Take me down to the paradise city
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: