rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Trött och hungrig. Pappa fixar!

Kategori: Allmänt

Jag var ut med kompisarna igår, så jag var skapligt trött när jag vaknade i morse. Att jag lät som en kråka gjorde inte saken bättre. Men slapp baksmälla! Jag är riktigt bra på att slippa det eländet.
När jag hade vaknat till drog jag iväg för att köpa de 4 första säsongerna av true blood, begangnade, av en kille. Och bussarna går ju inte så ofta på söndagar, och det var blåsigt, så jag kände inte för att stå och huttra i en halvtimme för att vänta in en sketen buss, så jag fick en rejäl promenad istället. Motion är nyttigt! Men mina ben blev inte så glada...
Men efter att ha slappat i soffan ett par timmar, pimplat i mig vatten(som smakar fan p.g.a kalkhalten, blä!) och sett på tv så blev jag bättre. Sen kom morsan och farsan hem efter att ha hälsat på syrran och farsan började med maten direkt.

Farsan är väldigt bra på matlagning. En del knep har jag lärt mig av honom. Och han kan göra det mesta, för att inte säga allt!
Han är bra på att improvisera och är inte rädd att prova saker. Idag bjöd han på pasta penne och en sås gjord på bacon, purjolök och svamp. Min då tomma mage tog tacksamt emot maten :)
Ibland är det skönt att slippa matlagningen, även om det är roligt. Måste man göra det varje dag är det lätt att man börjar sucka och vill att någon annan gör det. Därför är det bra att laga minst 2 portioner mat och lägga matlåda! Då behöver man inte laga mat om man är trött, har taskigt med tid eller när man helt enkelt inte vill stå vid spisen.

Idag blir det dessert också. En riktigt snabb en, och lite fuskig... Resultatet kommer snart! Så håll utkik!

Run for your life!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: