rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Vårcupisar med fräsch citronfrosting

Kategori: Bakverk

Här är cupisarna jag har lovat er! Vanliga vaniljmuffins med en frisk citronfrosting. Mumsigt!
Frostingen färgade jag rosa och spritsade så att det skulle se ut lite grann som rosor, tyckte det skulle se fint ut med fjärilarna och humlorna. Frostingen räckte till 10 cupisar
Jag gjorde frostingen genom att vispa 125 g mjukt smör först enbart smör i några minuter, sen tillsatte jag 3 dl florsocker, 1 dl i taget, och vispade mellan. Sen droppade jag i ungefär en msk citronsaft och 2 msk lemon curd. Sen tyckte jag fortfarande att frostingen var något hård, så jag skvätte i lite mjölk, ungefär 2 msk totalt, och vispade länge. Ner med lite röd karamellfärg, bara några droppar, och vispa ihop.
Sen spritsade jag cupcaksen. För att få till en rosliknande spritsning så börja i mitten och arbeta dig utåt på muffinsen. Se till att ha trycka jämnt när du spritsar.
På med humlor och fjärilar, klart!
 
 
De blev uppskattade! Min kusin nästan hoppade av förväntan och hon var den första att norpa en cupcake när jag sa det magiska ordet Varsågod ;) Något barnsligt beteende för en vuxen kvinna, men vem vill bete sig som en vuxen precis hela tiden? Inte jag i alla fall!
 
 
Farfar passade på att ta lite bilder. Farmor var inte med, så nu kan farfar visa vad hon gick miste om ;) Morsan tog också några bilder, dels för att lägga ut på facebook, men även för att dela på sin egen blogg, http://ludnatassar.com/
 
 
Mumsigt söndagsfika, speciellt farfar och farsan var värda det efter att ha lyckats sätta upp köksfläkten! Nu är det bara kåpan till fläktröret kvar, sen kan vi börja fixa köket igen, så att det blir FÄRDIGT! Tjohoo!
 
Rock on!
Rockbruden

Kommentarer

  • Kerstin säger:

    Jättefina! Och ser verkligen goda ut!

    2013-04-21 | 20:07:11
  • Susanne Erikzén säger:

    Dom var jättegoda! Tack Michelle för fikat!

    2013-04-21 | 21:45:09
    Bloggadress: http://ludnatassar.com/
  • Tea säger:

    Vilka söta cupcakes! Snyggt jobbat!

    2013-04-24 | 10:04:46
    Bloggadress: http://sotasaker.com
  • Rockbruden säger:

    Tack så mycket för ert stöd. Det värmer på ett sätt som inte ens vårsolen kan ;)

    2013-04-24 | 12:13:05
    Bloggadress: http://rockarfettvidspisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: