rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

2 kilo choklad

Kategori: Allmänt

Idag har jag inget recept att ge, så jag babblar istället!
I onsdags startade Gävle Stadsfest. Knallar, karuseller, lottförsäljare och langosvagnar. Jag älskar såna här tillfällen!

Och i onsdags jobbade jag, så på väg till bussen när jag hade slutat för dagen så såg jag ett chokladhjul, märkte att jag hade en tia i fickan och tänkte "äsch, jag testar!"
Går fram, stoppar tian på mitt lyckotal, 24, och väntar på att tjejen ska trycka på knappen som stannar hjulet. Hjulet börjar sakta ner efter 24, och då tänker jag att dit hinner den inte igen. Men jo, 24! Jag blev skapligt paff, måste jag säga. Sen när jag stod med 2 kilo mjölkchoklad i famnen så skrattade jag på väg tillbaka till bussen. Jag blev ganska populär när jag kom hem, gottegrisar som vi är i familjen ;)

Men hittills har bara 2 gått åt. Syrran fick en igår när hon var på besök, och så har jag ätit en. Bröderna ska nog få varsin kaka, och så ska jag erbjuda föräldrarna varsin. Sen kan jag passa på att baka något roligt med lite av chokladen. Men jag behöver garanterat inte köpa choklad på ett litet tag.

Igår var jag nere på stadsfesten en stund, men så började det regna! Först duggade det mest, sen öste det ner. Tack och lov höll det inte länge, men jag ville inte ta några risker utan åkte hem. Men jag hann kolla in hela området. Och jag har sett lite saker jag vill ha. Sen om jag har råd är en annan femma... Får prioritera lite helt enkelt. Jag ska ju ner imorgon också med några vänner.

Men jag ska försöka göra lite roligt till bloggen mellan jobbet och stadsfesten. Har recept på en dessert som jag skulle vilja prova, bland annat. Sen funderar jag på att göra något som uppmärksammar Pride, som just nu pågår i Stockholm.

Men idag jobbar jag för sista dagen den här veckan. Med tanke på stadsfesten och det fina vädret så blir det inte så mycket att göra idag
 
Men nu ska jag ta och stänga ner datorn, ha ihjäl flugan som surrar runt huvudet på mig och förbereda mig för jobbet.
Vad gör ni idag?

We will rock you
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: