rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Smootie med blåbär och hallon

Kategori: Dryck

Någon här som brukar gå till naked juice bar? Jag har varit där 2 gånger och köpt smootie. För jag har märkt att jag oftast inte äter mellanmål de dagar jag jobbar. Och i med att jag är så smal redan så är det inte bra att hoppa över ett mål, även om det bara är något litet. Och äta mellanmål på jobbet är inte helt optimalt, då man snabbt ska kunna serva kunderna. Det är inte lätt med mat i munnen! Så antingen ska det vara något extremt lättuggat eller så ska det vara flytande. Och smootie funkar riktigt bra har jag märkt. Man ställer den på ett ställe och tar en slurk när man har tid eller bara går förbi. Jättepraktiskt!
Men vem har råd att gå till naked juice bar varje dag? Inte jag i alla fall...
Så antingen ska jag försöka komma ihåg att äta innan jag går hemmifrån till bussen, eller så går jag en smootie och tar med till jobbet. Bara det att jag har inget bra kärl till smootien. Jag har ju termosar, men de är stora och klumpiga, plus att jag vill gärna ha den lättåtkomlig. Det är den inte direkt om den är i en termos, då måste man hälla upp den i glas.
Men jag tror jag har en lösning. På Åhlens finns det nämligen termosar i bra storlek, termomuggar. Men frågan är inte om öppningen är lite för liten för att en trög smoothie ska kunna flyta igenom den utan att man behöver skaka termosen? Men man kan säkert bara ta bort locket om så är, så det kan vara ett alternativ. Jag går ju ändå förbi Åhlens varje dag när jag ska till jobbet, så jag kan smita in dit och ta mig en närmare titt på de där termomuggarna.
Brukar ni dricka smooties?

Men nu till smootien jag gjorde idag och drack hemma! Jag gjorde en klassisk kombo

1 rejäl näve blåbär
1 rejäl näve hallon
0.5 dl mjölk
1-1.5 dl yoghurt, gärna med smak av blåbär och hallon. Men naturell och vanilj funkar de också. Jag använde vanilj

Häll allt i mixern, på med locket och mixa tills det är slätt. Häll upp i ett stort glas, stick ner ett sugrör om du vill ha det och drick! Den här smootien är ganska mild i smaken, så ta mer bär om du vill ha starkare smak på den.


Riktigt mumsigt och passar de flesta. Och så älskar jag mitt AC/DC glas! Tråkigt nog blev bilden lite mörk, jag har inget redigeringsprogram på datorn och jag vågar heller inte installera ett eftersom datorn är uråldrig. Men så snart jag har råd ska jag fixa en ny dator och därmed bättre bilder till er!
 
Smooties kan man ju variera hur mycket som helst. Och frukt är nyttigt, så jag ska nog försöka dricka smooties lite oftare. Men om jag lyckas eller inte får vi nog se i framtiden. För just framtiden är lika osäker som tunn is på sjön.

I wanna rock
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: