rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Vanilj- och jordgubbsmilkshake

Kategori: Dryck

Egentligen börjar det kanske bli lite kulet för milkshake, men jag var så sjukt sugen på milkshake så jag kunde inte låta bli att göra en. Jag hade ett halvt paket jordgubbsglass, en sån där halvliters från gb, som jag använde. Jag hade inga jordgubbar att förstärka smaken med, så jag fick ta sylt istället. Men ni kan ju ta riktiga bär om ni har det. Släng ner en näve, frysta eller färska, och mixa som vanligt

½ paket(2.5 dl) GB jordgubbsglass
1.5-2 dl mjölk
2 små matskedar jordgubbssylt.

Släng allt i en mixer, på med locket och kör tills milkshaken är slät. Häll upp i glas och drick direkt. Akta er för hjärnfrys bara!


Mmmmums! Lite sött sådär mot kvällen är inte helt fel.

 
Rock the night!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: