rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Onsdagens kvällsmat: Fruktsallad

Kategori: Desserter

Jag kom hem onsdag kväll efter en timmes extra jobb. Det pågår ett evenemang kallat Sommarkväll här i Gävle under onsdagarna i juli, och då är gallerian, inklusive Café Cappuccino, öppet till 8 på kvällen istället för 7. Men då börjar jag en timme senare igår istället ;)
Men hur som helst, jag kom hem och var lite småhungrig. Någon direkt middag var jag inte hungrig på, men familjen hade tidigare den dagen ätit fruktsallad, och så hade det blivit frukt över till mig! Nam nam!


Jordgubbar, hallon, kiwi, vattenmelon, nektariner och så ananas. Och så ett par skedar vaniljglass till det. Jättegott! Plus att jag har fått i mig den rekommenderade dagliga dosen med frukt.

Det fanns päron i kylen också, men trots att den låg i vatten så var bitarna ändå bruna och såg otäcka ut, så dom åt jag inte.

Och vad gäller fruktsallad så kan man ta sina favoritfrukter, ev. skala och tärna och sen äta med grädde, vaniljsås eller glass. Eller utan något tillbehör om man tycker det är godast så. Men jag gillar att ha något till frukten. Jag föredrar också att frukten läggs sorterade i mindre skålar framför att man blandar ihop allt i en stor skål. För är det uppdelat så kan man ta mer av de frukter man tycker om bäst. Sen tycker jag att det ser mer aptitligt ut när det är uppdelat än när allt är ihoprört.
Och vem har inte ätit fruktsallad någon gång? Till efterrätt eller mellanmål? Enkelt, men himla gott!

Vad vill du helst ha i din fruktsallad? Och vad vill du ha till den? :P

I won't follow the ones that bring me down
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: