rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Lövbiff och råstekt potatis, matlådelyx!

Kategori: Potatis

I fredags åts det lövbiff hemma. Jag passade på att lägga undan lite i frysen till matlåda och tog fram den igår kväll. Till detta råstekte jag tärnad färskpotatis. Kalasgott!
Lövbiffen är jag osäker på vad den är kryddad med, troligen bara salt och peppar, men potatisen kryddade jag med piffi allkrydda. Underbar krydda till just stekt potatis!

1 portion råstekt potatis
2-3 potatisar
Knorr Piffi allkrydda
Smör till stekning

Skala och tärna potatisen. Hetta upp en stekpanna och stek potatisen i smöret/oljan. Ha på kryddan, så mycket som du vill ha, så fort du har slängt ner potatisen i stekpannan.
Stek på medelhög värme tills potatisen är helt genomstekt, och det beror på hur stora bitar du har skurit. Jag skar mina i ganska små bitar, så det tog inte så lång tid, ungefär 4-5 minuter. Provsmaka en bit, gärna den största bit du hittar, och känn efter om den är helt genomstekt.
Sen är det bara att äta!


Japp, ännu en ful matlådebild, men återigen var det gott ;)
Gurkan lade jag dit för att liva upp bilden lite, annars skulle den bara bli blek och tråkig. Men sen så är ju gurka en grönsak, och grönsaker är nyttigt!
Och ja, jag vet att gurka är mest vatten, men vatten är också nyttigt! :)

Så nu står alltså potatisen på svalning, jag börjar inte jobba på några timmar, men mitt rum ser ut som skit. Städa lite kanske? Jadå, jag ska bara... (som Alfons Åberg sa)

I'm on a highway to hell!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: