rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Muffins med minimarshmallows

Kategori: Bakverk

Vi fortsätter lite på godistemat med de här sockersöta muffinsarna. Smeten gjorde jag utan vaniljsocker. Jag tänkte att marshmallowsen skulle ge tillräckligt med sötma. Sen så hade jag en nypa salt i smeten. Det är alltid bra för smaken!
 
ca 12 muffins

100 g smält smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 dl mjölk
3-4 minimarshmallows per form
 
Kräma på ugnen på 200 grader
Blanda mjöl, bakpulver och salt. Vispa ägg och socker ljust och fluffigt. I med mjölet och rör om. Sikta mjölet om du vill vara säker på att det inte blir klumpar.
I med smöret och rör, gör sen samma sak med mjölken. Rör till en jämn smet.
Klicka ut smeten i muffinsformar, max 2/3 av formen får vara fylld med smet. Peta ner marshmallows i formarna.
Grädda i ungefär 15 minuter.


Jag mumsade i mig en nybakad muffin när jag skrev inlägget, och satan vad goda! Saftiga också! De här gör jag fler gånger!

Jag har lite idéer om vad jag kan göra härnäst vad gäller att baka med godis. Och gör jag verklighet av de idéerna så kommer det dyka upp 2 nya recept så snart jag har tid att baka. Jag jobbar nämnligen extra den här veckan, plus att jag har fest på lördag. Anledningen till att jag jobbar extra är att jag måste jobba ikapp de timmar jag missade tack vare den lediga veckan jag har haft. Jag räknas inte som anställd ännu(arbetsträning) och ska jobba 20 timmar i veckan. Men förra veckan blev det 30 timmar och veckan som kommer nu blir det likadant. Men jag hoppas kunna baka lite så att ni får något roligt att läsa ;) Kanske kan slänga in en novell om det krisar.

We're the last in line
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: