rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Piggelindricka-svalkande tips

Kategori: Dryck

Jag tänkte komma med ett roligt tips om hur man kan använda piggelin. Ett par vänner började för ett tag sen att göra drinkar med fruktsoda, en piggelinglass och vodka. Mums!
Men den är uppfriskande även utan spriten! Och mer barnvänlig.
Allt du behöver göra är att lägga en piggelin i ett glas(med eller utan pinne bestämmer du, jag har pinnen kvar som drinkpinne) och fylla på med fruktsoda. Glassen smälter långsamt och håller under tiden läsken kall. Och när glassen väl har smält så får fruktsodan god smak av piggelin.

 
Det här behövde jag verkligen idag. Jag var på bakluckeloppis i stekande sol och kände när jag kom hem att jag behövde dricka något jävla kallt. Väldigt skönt när man är så varm i kroppen att ryggen nästan känns som stekt bacon ;)
Vill du att glassen ska smälta fortare så är det bara att ställa glaset i solen en stund.
 
 
Och känner du för det så kan du ta upp glassen och mumsa lite på den innan den åker tillbaka ner i glaset ;)

Och på loppisen hittade jag 6 filmer och en kakform. Allt för knappt en hundring. Fynd på hög nivå! Jag ska lugnt gå dit nästa vecka också, om jag har tid vill säga

Punk's not dead!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: