rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Svammel från Knutby

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag, syrran och föräldrarna till Knutby! Varför? För där bor nämnligen min ena farbror, hans fru och en av mina kusiner. Eller ja, 2 kusiner bor i knutby, men bara en bor hon min farbror. Den andra är vuxen och bor med sin karl :)

Innan vi drog till Knutby så åkte vi till Uppsala och mötte en kvinna som numera är Plutos nya matte. Hon är alltid hemma, så nu när hon har Pluto så kan han få en massa uppmärksamhet, kärlek och motion, precis vad han behöver! Men jag kommer sakna honom. Han var ju så folkkär, lillen. Ja, jag hade börjat vänka mig vid att kalla honom för lillen, trots att han är en amstaff-korsning ;)

Väl i Knutby så fick vi käka, och på menyn stod västerbottenpaj som förrätt, grillad fläskytterfilé med potatisgratäng som huvudrätt och så chokladpudding med jordgubbar och grädde till efterrätt. Och ja, efter all den maten såg verkligen magen ut som en sprickfärdig ballong.
Västerbottenpajen som "faster" T gör är verkligen to die for. Det blev lite paj över, så senare den kvällen mumsade jag i mig lite paj direkt ur formen, så god är den!
Sen måste jag få veta vad köttets marinad bestod av, för satan vad gott köttet blev! Och potatisgratängen... *frossa frossa*
Så ja, maten var fantastisk.

Idag är morsan på hundutställning med Inca. Hon har varit nervös i flera dagar, så nu är det bara att hålla tummarna för att det går bra. Mest för hennes skull, att hon inte kraschar av nervositeten. Syrran är i alla fall med som stöd, och det kan göra det hela lite lättare.

Jag har hört rykten om att det vankas hamburgare till middag. Lite synd bara att jag e trött på burgare, av någon anledning. Men ja, jag vet att det är bara att äta och se glad ut eller vara hungrig, så jag får göra det bästa av situationen. Sen kanske vi bestämmer oss för att äta något annat, det återstår att se.

Imorogn åker vi hem, och jag hoppas hinna baka något innan det är läggdags. För på måndag börjar jag jobba igen. Och jag har listat upp lite saker jag kan behöva göra innan helgen, då jag har födelsedagsfest på lördag. Men om jag är lite kvick så hinner jag säkert, annars är det bara att be om hjälp :)

Men nu ska nog jag gå tillbaka till den stekheta, inglasade altanen, dricka något kallt och surra. Ja, det låter bra det!

I'm a wild child
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: