rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Grillad entrecote-I love it!

Kategori: Grillat

Jag önskade mig grillad entercote till middag när jag fyllde 18. Och det fick jag. Gud vad jag njöt!
Ja, ni hör ju att jag älskar entercote. Jag tycker att det är så gott, speciellt om det tillagas så att det är rosa inuti, gärna lite rött i mitten till och med. Så vill jag ha mitt kött.

Farsan gjorde det enkelt. Han skar köttet i skivor, kryddade med salt och peppar och grillade tills han tyckte det verkade klart. Gud vad saftigt det bled
Morsan gjorde en sallad med smulad fetaost, salladsblandning, lite olivolja och salt. Detta vände hon ihop och ställde på bordet, busenkelt.
Till köttet och sallades blev det pommes. Bara det att salladen tog slut innan jag har smaka. Men jag klagade knappast, för det fanns tsatsiki på bordet. Jag älskar tsatsiki! Kall sås med vitlök och gurka, mums!


Nästa gång tänker mamma göra mer sallad, så att jag också kan få ;)
Efter maten satt jag o föräldrarna och pratade. Jag gjorde även milkshake, som ni får se imorgon

Imorgon kommer jag äntligen ut i arbetslivet. Jag gissar på att jag kommer få träningsvärk i armen, för att jag kommer stå och skopa kulglass. Ju varmare väder det är, desto mer glass säljs. Logiskt, för vem vill inte svalka sig med god glass när solen värmer som mest?
Men vi får se hur det går för mig, förhoppningsvis bra.
Jag ska ställa in ett inlägg i utkastet så att det publiceras imorgon vid lunchtid, så att ni får något att läsa trots att jag inte kommer ha vare sig tid eller ork att skriva imorgon, för jag kommer vara så trött och bara vilja lägga mig, om jag inte somnar i soffan :P

I won't follow the ones that bring me down
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: