rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Grillad, rubbad fläskkotlett

Kategori: Grillat

Sval dag, det har pendlat mellan strålande solsken och duggregn. Inte lika härligt som igår, men fullt acceptabelt grillväder. Ja, vi har ju grillat mitt i vintern, även om det bara var marshmallows. Jag tyckte att det var en smula kallt ute när det var matdags, så jag drog på mig mysbyxorna. Alltid mysigt att äta ute :)
 
Farsan hade rub på kotletterna, rub med vitlökssmak. Jag som älskar vitlök så mycket :P nam nam nam! Han grillade lite lax också, men jag gillar ju inte lax, så jag skippade den. Men morsan, farsan och ena brorsan åt med god aptit.

 
Till fläskkotletterna mumsade vi i oss potatiskroketter, sallad med tsatsiki och kall bea. Det var ett par grillmiddagar sen, men nu är bean tillbaka på min tallrik! Det är så gott! Tsatsiki gör salladen lite fräschare, tycker jag.
Salladen är en färdig salladsmix från ICA som mamma har blandat med vitlöksmarinerad tomat och så lite fetaost.
 
Efter maten satt jag, morsan och farsan ute och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är mysigt det, tycker jag. Att sitta och småsnacka efter maten. Lika mysigt som att sitta och småprata med kompisarna med något gott att dricka medan kvällsolen värmer lätt. Att så enkla saker kan skapa en sån njutning och ro kan jag inte förstå, och det kommer jag aldrig göra heller. Och varför tänka på det? Sitt och njut och tänk inte på sånt som tar tankarna långt därifrån. Småsnackar man vill man vara närvarande och ha det mysigt med sällskapet. Njut av stunden!

So far, so good, so what?
Rockbruden

Kommentarer

  • hell yee säger:

    åå grillat så jävla gott alltså. dom blodiga köttbitarna å de bara vattnas u munnen på en=)

    2013-06-13 | 14:15:15

Kommentera inlägget här: