rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Helt slut men himla glad!

Kategori: Allmänt

Jag har nu jobbat 2 dagar. Jag har nu i början hand om disk och plock, så det blir mycket spring mellan diskmaskinen och borden. Sen ska såklart den rena disken till sin rätta plats.
Men det är väldigt jobbigt för benen. Jag har träningsvärk i låren och fötterna är trötta. Men jag klarade mig lindrigare än vad jag hade trott. Trodde att jag skulle ha mer värk och trötthet i kroppen än vad jag egentligen har. Tror att det beror på att jag pysslar så mycket hemma, så jag har haft skaplig kondition trots att jag har gått arbetslös hemma i ett år. Men jag stortrivs! Man har alltid något att göra, även om det blir lite tomt vid 5-tiden och framåt. Arbetskompisarna är snälla och även om vi inte kan sätta oss och luncha tillsammans(vi äter en och en för att det alltid ska vara någon som tar hand om kunder och deras beställningar) så småpratar vi när vi har tid.
Imorgon är sista arbetsdagen för mig den här veckan. Och under tiden jag är ledig tänkte jag passa på att baka mycket och komma på mer bra tips och annat roligt att skriva om. För då kan jag spara och schemalägga en massa roligt så att bloggen alltid är uppdaterad. Det låter bra va?
Så på torsdag och i helgen tänkte jag baka bröd och kakor. Kanske ska göra dessert i helgen? Låter gott med dessert i helgen...
 
Kruxet är att det inte alltid står på facebook-sidan när ett nytt inlägg trillar in. Ibland länkas det tack vare bloglovin, men idag står det inget på facebook om att jag har fixat ett inlägg med tips på hur man bakar bra bröd. Jag har heller inte möjlighet att länka till inlägget via mobilen, eftersom den är inlåst i ett skåp medan jag jobbar(jag tycker inte att mobiler hör hemma på jobbet) och så vet inte jag hur man länkar till bloggen på facebook via mobil.
Men jag är envis och har bestämt mig för att det ska bli minst ett inlägg om dagen ett bra tag framåt, så även om det inte står något på facebook så titta in. De schemalagda inläggen kommer in någon gång mellan 14 och 15, så har ni tid då så kolla :)

Nu ska jag försöka paxa duschen(inte alltid lätt när 5 personer delar på en dusch) och sen sätta mig framför tvn och vila min trötta underkropp, så att jag kan ge 100 procent imorgon innan jag gör tidig helg ;)

Heaven can wait!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: