rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Päronmilkshake sådär på kvällskvisten

Kategori: Dryck

Jag drack den här igår, efter maten. Det är himla gott med milkshake i kvällsolen, om man bortser från alla myggor. Dags att ta fram mygglyktan?



Smakar himmelskt som de är, men om man vill kan man spetsa sin milkshake med päronkonjak efter smak.

2 glas
Ett halv paket(250 g) GB Glass Päronsplit
3-4 dl mjölk

Låt gärna glassen stå framme en minut eller två, så blir det lättare att mixa. Mixa glassen så att den blir lite mjuk och skvätta i mjölken, lite i taget, tills den har bra konsistens. Sen kan man hälla upp på en gång eller veva runt med stavmixern lite till för att få drycken fluffig och skummig.
Häll upp i fina glas och drick med sugrör. Om du vill göra milkshaksen mer festliga så pynta loss med olika drinkpinnar, små paraplyer, mynta eller citronmeliss eller varför inte skära en päronklyfta och haka fast på glaset?

De här milkshaksen blir det första inlägget i den nya dryckeskategorin. Jag har lite planer om hur jag ska fylla den. Men jag tänker inte avslöja något än. Jag menar, det är ju roligt med överaskningar!

Sen vill jag ge tummen upp för att man kan ställa in när ett inlägg ska postas! För när det här inlägget dök upp på bloggen, så var jag på jobbet! Inlägget skrev jag redan igår kväll och ställde det så att det skulle publiceras idag.

This is our life, this is our song.
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: