rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Sen men god lördagsmiddag

Kategori: Allmänt

Det blev en del sill över från midsommar, så vi bestämde oss för att äta upp den idag! 2 olika sorters sill och kokt färskpotatis med smör på. Inte tokigt alls, om jag får säga det själv. Mätt i magen!

 
Sillen ni ser är sillsallad och vitlökssill.

Och nu har Pex fått nytt hem. De nya ägarna var här tidigare idag och hämtade honom. Och åt lite kakor, då vi bjöd på lite fika. Killen sa att när jag hade bakat nya kakor så fick jag skicka några till honom. Mina kakor är populära ;)

I övrigt så blir nog resten av dagen lite som igår. Framför tvn med nåt onyttigt att äta. Jag är sugen på chips, men affären har stängt nu. Göra egna kanske? men vi har bara färskpotatis hemma, och den är tydligen inte så bra att göra chips på i med att det är så mycket stärkelse i dom. Men det kanske går att ordna i alla fall. I så fall kommer det in i ett annat inlägg senare :)

Mycket mer att säga har jag inte. Annat än att jycken som brorsan hundvaktar, Pixie, har kissat på min matta. Inte glad, golvet är ju kallt! Men hon är inte riktigt rumsren ännu, så kan knappast bli arg på henne. Får ta på mig tofflorna så slipper jag frysa.

Jag är lite trött idag, vaknade på fel sida. Så idag har jag varit lite lättretad och inte så sugen på att prata. Lite gladare nu, men är ändå sugen på chips. Ska testa nu och kommer sen tillbaka med resultatet.

Vad gör ni en helt vanlig lördag som den här? :)

Punk's not dead!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: