rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Sicken dag!

Kategori: Allmänt

När jag vaknade imorse märkte jag att jag var glad att få jobba. Just nu har vi 4 hundar hemma. Förutom våra 2 egna så är brorsan S hundvakt åt en rottweiler-valp, plus att vi tar hand om en finsk lapphund tills den nya ägaren kan komma och hämta honom. Och lapphunden, som heter Pex, är inte en sån hund som är tyst... Gnäller och skäller hela tiden. Väldigt irriterande, men förhoppningsvis kommer den nya ägaren imorgon och hämtar honom.
Hur som helst, jag var glad att få komma till jobbet och slippa höra Pex pipa. Det var ganska lugnt idag, lite tamt med folk. Fördelen med det är att man har tid att se sig omkring och leta sysslor, som att fylla på med skedar och servetter vid glassdisken, torka av brickor eller fylla på läskkylen. När det väl är gjort så kan man stå och småprata en stund. Har pratat om lite allt möjligt med min arbetskompis M idag. Vi har pratat film, bland annat.

Sen har jag gjort framsteg vad gäller arbetsuppgifter! I med att jag arbetstränar så är det meningen att jag ska lära mig arbetsuppgifter i min egen takt och inte stressa. Idag har jag börjar lära mig både kassan, hur man gör olika sorters kaffe och så mjukglass. Det går framåt, och det känns kalasbra!

Och nu är busstrejken över. Igår fick jag cykla till jobbet, och det är en bit. Det är vid såna här tillfällen då man inser hur viktig bussen egentligen är...

Morsan har även fått sin nya mobil nu. Vattentät och stryktålig ska den vara, och det kan behövas i med att morsan kan ha lite svårt att kontrollera fingrarna ibland. Så jag hoppas att den här håller ett tag.

Vad göra nu då?
Ja, jag funderar på att titta på en film och mumsa godis. Jag ska nog se "Red", actionkomedi om ett gäng pensionerade agenter som ska rentvå en gammal CIA-agents namn, för att han har blivit anklagad för mord. Himla rolig, ett tips för er som gillar actionkomedier!
 
Men nu ska jag dra mig tillbaka för idag. Jag är trött och vill såsa i soffan hela kvällen.

All hail the metalgods!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: