rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Test! Nugatti original

Kategori: Smått och gott

Först och främst: Det här är en choklad- och nötkräm. Ungefär som nutella. Fast nugatti är ett norskt märke och har 6 olika varianter av chokladkräm. Original, Max, Air, Crisp, Krønsjy(chrunchy) och melkesjoko(mjölkchoklad).
På ica hittade jag 3 av dessa varianter, de 3 förstnämnda ovan. Max-krämen har mindre socker än originalet och Air-krämen har de haft små luftbubblor i syfte att göra den mjukare och lättare i konsistensen.
Jag köpte originalet. Det är alltid en bra start. Och jag är en sån som älskar nutella och kan äta det med sked direkt ur burken. Så jag tyckte det skulle bli spännande att testa nugatti.

Det första jag märkte när jag smakade var att nugatti inte var lika silkeslen i konsistensen som nutella. Den känns något grövre. Jag tycker även att nugatti är något mer "kompakt", lite hårdare än nutella.
Smaken var riktigt god. Lik nutella på ett sätt, men ändå inte. Jag tror att det är lite mer hasselnötter i nugatti, för jag tycker det smakar lite mindre choklad och lite mer nöt, lite som sån där nötkräm som säljs som godis i en liten påse(Och ja, jag vet att det finns på ask också). Den är heller inte lika sliskig som nutella är.

Det jag inte gillar med nugatti är att den är lite hårdare än nutellan. Därför är jag nyfiken på nugatti air, just för att den ska vara mjukare. Och sen älskar ju jag konsistensen(och smaken) på nutella, den är silkeslen och smälter i munnen, det gör inte nugattin.

Jag tänker redan hur god frosting jag kan göra med nugatti. Eller i kladdkaka. Olika desserter och annat gott. Kanske använda som fyllning när man lägger ihop 2 kakor.

Men för er som vill ha ett alternativ till nutella kan testa nugatti. Lite grövre och hårdare konsistens, inte lika söt och lite mer nötsmak är sumeringen.

Mycket mer idag får ni tyvärr inte, men imorgon sumerar jag dagens grillmiddag med familjen, ena farbrorn och hans familj. Vi har varit ute och badat och spelat minigolf. Bland mig och mina bröder vann S, sen kom jag och sist K. Jag använder första bokstaven i namnet för att jag har inte frågat om de tycker att det är okej att jag använder deras namn på bloggen. Respekt är viktigt!

Men nu ska jag snart gå och äta och imorgon är det back to work. Men jag hinner blogga lite innan jag drar ;)

Rock the night!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: