rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Ben & Jerry's in my heart <3

Kategori: Glass

Jag tänkte skriva några rader om de smaker på B&J jag har ätit. Jag har gillat alla utom en, så jag är ett stort fan av B&J.
Det är perfekt PMS-godis, tröstar när man är ledsen och får en att känna sig som en kung när man sitter uppe sent en kväll, tittar på fåniga filmer och äter glassen direkt ur burken.
Jag gillar att det är stora bitar i glassen, man får något att tugga på. De har spännande kombinationer, roliga namn och så är de fairtrade-märkta, så man kan äta med gott samvete ;)

Baked Alaska- Vaniljglass med marshmallowcreme och små isbjörnar av vit choklad.
Den första jag smakade, och det var länge sen jag åt den. God, men jag kände inte av marshmallowcremen, trist nog. Men den vita chokladen var en höjdare. Klart godkänd!

Strawberry Cheesecake- Jordgubbscheesecake-glass med jordgubbar och krossade kakor.
En besvikelse. Smakade inte så mycket, och kakbitarna var inte bitar, utan smulor. Inte något som jag vill ha igen. Sorry.

Cookie Dough- Vaniljglass med chokladbitar och kakdeg.
Jag fick kämpa för att inte äta upp allt på en gång. Barnsligt god med kakdegen. I love it!

Phish Food- Chokladglass med marshmallows, kolasås och fiskformade chokladbitar.
Mammas favorit, och jag förstår henne. Den har lite av allt. Chokladglass, chokladbitar, sötsliskig sås... Yummie!
 
Caramel Chew Chew- Kolaglass med kolasås och chokladdoppade kolabitar.
Sött sött sött! Inte den godaste, men man blir verkligen inte besviken om man vill ha en sockerkick som heter duga. Hade det inte varit för chokladen hade den nog blivit lite tråkig.

Half Baked- Choklad- och vaniljglass med browniebitar och kakdegsbitar.
Min personliga favorit! Den barnsligt goda kakdegen, plus mjuksega brownies. Det, och den goda glassen som bitarna omges av, är det en skapelse som jag inte kan överleva utan.

Chocolate Fudge Brownie- Chokladglass med browniebitar
God chokladglass, och sjukt goda brownies. Mjuksega, kladdiga och med mycket chokladsmak. Den ultimata glassen för chocoholics(räcker upp handen)!

CORE Blondie Brownie- Vanilj- och chokladglass med bitar av blondies och brownies.
Oj, vad mjuk glassen var närmast kärnan! I alla fall till skillnad från hur hård B&J glass brukar vara. 3 klassiska smaker i en kanon-kombo! Maffig choklad, sliskig kola och len vanilj, o så de mumsiga, kladdiga bitarna. Skitgott!


De smaker jag gärna vill smaka på är:
Raspberry Bohemian- Vaniljglass med browniebitar och hallon (har slutat göras)
Fossil Fuel- Vaniljglass med chokladkaksbitar, chokladdinosarier chokladfudge (har slutat göras)
Mint Chocolate Chunk- Pepparmintglass med chokladkakor (fanns bara på speciella glassbarer, men är nu borta)
Samtliga Core-glassar utom Peanut butter me up (gillar inte nötter), Berry White finns inte på deras hemsida, så jag tror inte den finns kvar. Men det var vaniljglass med vitchoklad, hallonglass med hallon, och så en chokladtryffelkärna.
Clever Cookies- Vaniljglass med chokladkakor och choklad.

De som inte längre finns tänker jag försöka göra själv! Sommaren betyder ju glassäsong, så det är bara att köra på! Jag har, genom en annan blogg, hittat ett grundrecept på glass som jag vill testa. Den verkar enkel att göra, och man behöver ingen glassmaskin. Bara att blanda och frysa, jättebra för dom som inte har lust att stå i köket när man kan sitta ute i solen med en bra bok en en god dricka.
Jag har en glassmaskin, men det är alltid kul med recept som är så enkla så att ett barn skulle kunna följa instruktionerna ;)

Keep on rockin in a free world!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: