rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Billiga chips och sekond hand-fynd!

Kategori: Nu i livet

Farsan ska grilla idag, men vet inte vad än så länge. Han handlar fortfarande, men det han grillar blir alltid gott! Undrar om det blir korv, burgare eller något gott kött. Gissningsvis något lite lyxigare eftersom det e fredag, och därmed fredagsmys!

På tal om fredagsmys så var det extrapris på chips och glass idag på affären som jag, morsan och syrran stannade till vid. Vi har varit och "fattigmansshoppat" lite, det vill säga att vi har handlat på sekond hand ;) Jag köpte en jättefin skål, en kjol och en klänning, allt för knappt 120 spänn! Lugnt värt det!
Men hur som helst, innan vi åkte hem åt vi lite glass, sen stannade vi till vid affären, på min begäran, och så sprang jag in o köpte OLW Ranch chips och ett litet paket chokladglass. Och så en normalstor kexchoklad. Nu har jag så att jag klarar mig i helgen ;)

Jag e nyfiken på "nyheterna" som OLW har slängt ut, ranch och peppar. Just idag blev det ranchen som sagt, och de var riktigt goda! Ja, jag vet att man inte ska äta chips före maten, men jag var så nyfiken så jag snodde åt mig lite. Jag kan tänka mig att de här chipsen skulle vara kalasgoda med en dipp, typ ost eller vitlök, eller något sånt. Men någon creme fraice och dipmix köpte jag inte, för jag hade inte råd. Men de är goda som de är också!

Sekond hand-affären vi var i hade de sorterat kläderna i storleksordning. Tjohoo! Då behöver man inte leta genom halva klädavdelningen och bara hitta ett plagg. Det känns onödigt, så mycket tid för bara ett litet linne eller nåt sånt. Så tummen upp för storleksordnat! Och jag som annars kan ha riktigt svårt att hitta jeans, shorts och kjolar som passar bra, blev jätteglad över kjolen.
Jag har väldigt smal midja, men har höfter som heter duga(i proportion till resten av kroppen, om man kan säga så), så det är lite svårt att hitta sånt som passar i både midja och höfterna. Antingen brukar de sitta bra vid höfterna och vara tokstora i midjan, eller så får jag inte på mig ett par jeans för att byxorna är för små vid höfter och häck. Inte kul! Så därför blir jag glad när jag hittar något som passar.
 
Men trots att det är svårt att hitta vissa kläder så älskar jag min kropp! Jag föddes med den, och då är det meningen att jag ska se ut såhär! Visst hade det inte skadat om min midja hade varit något större, men det är ingenting jag tänker på dagligen, så jag lider ionte av det ;)
Och ni andra, både män och kvinnor, tjejer och killar- älska era kroppar! Ni får bara en var, så förstör den inte.


Det här är skålen jag köpte. Fin va? Tänk att ha lite fin småsten eller sand och ett par fina ljus i den. Me like!

Love me for who I am!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: