rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Blixtsnabb pastasås

Kategori: Pasta

Morsan och farsan skulle iväg och hade bråttom, så farsan lagade till den snabbaste pastasåsen någonsin! Tog ingen bild, klumpigt nog. Jag var så hungrig efter att ha varit på arbetsförmedlingen och inte hunnit äta något till mellanmål.
Ingen lök i, för vi hade ingen. Men det blev gott i alla fall!

1 paket bacon
1 liten burk champinjoner (ge svampen ett par omgångar med saxen om du vill ha mindre bitar)
2.5 dl matgrädde
Några droppar soja
1 Buljongtärning örtagården franska örter
Ev. salt
Svartpeppar
 
Fräs baconet. Häll i svampen och spadet. Häll i matgrädden och låt puttra upp. Smäksätt med soja, buljongtärning och peppar. Ha ev. i lite salt om du tycker att det behövs. Red såsen med den redning du föredrar.
Sleva såsen över spaghetti, rör ihop och mumsa på!

Nu ska jag bråka med mp3n, den vill inte spela musiken i den ordning jag vill att den ska göra. Min mobil har dåligt minne och jag har inte råd att köpa ett minneskort, så jag har tagit över ena brorsans gamla mp3, som han inte använder längre. Och självklart är instruktionsboken borta, grrrr. Men skam den som ger sig!

I övrigt ska jag väl äta lite kladdkaka(hejsan sockerkick!), fundera ut vad jag ska göra till middag imorgon lyssna på bra musik. Hmm, sugen på att höra lite Girlschool. Härlig musik det ;)
Girlschool är ett tjejband som grundades sent 70-tal, och spelar ännu. Jag vill gärna se dom live, gärna med originalsångerskan Kelly Johnsson. Med det är omöjligt, eftersom Kelly dog 2007 i cancer :(

Rock n roll will never die!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: