rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Bloglovin och middagsplaner

Kategori: Allmänt

Jag har börjat använda bloglovin, nu ska jag bara figgra ut vad tusan man kan göra med det och hur man gör det ;)

I övrigt så undrar jag vad det ska lagas för middag. Lite tidigare idag tittade jag i lilla frysen och vad hittade jag där? Billys pizza och en jäkla massa glass! För det mesta i alla fall. Jag såg ett ensamt paket korv i ett hörn tror jag, och en fläskfilé.
Skrattande för mig själv traskade jag ut till frysboxen i boden, och vad fanns där? Hundmat, bröd och ännu mera Billys pizza!! Då skrattade jag högt.
Ett litet paket torsk låg på botten av frysboxen, lite mer korv och något kött som jag skulle gissa är fläskkotlett. Och så lite godis till hundarna, bland annat något som såg ut som en bit hamburgare.
 
Vi har hundmaten i frysen för att hundarna äter färskfoder, vilket ser ut som finmalen, grisrosa köttfärs. Men Märta är allergisk, och det blir lättare om hundarna äter samma mat, så båda får den där illaluktande köttblandningen. Men det är knappast så att de klagar. Färskfodret går i mycket fortare än torrfodret de fick förut.

Pizzan äter min bror till frukost ibland. Han är inte hungrig på mornarna, men Billys pizza kan han äta för att det är gott. Och hällre att han äter fryspizza till frukost än att han inte äter något alls, tycker både morsan och den person hon har pratat med angående att brorsan skippar frukosten. Men han äter det inte varje dag, bar anär han känner att han inte är hungrig, mest de mornar när han ska till skolan.

Nu till planeringen av dagens middag! Korv eller köttet som jag gissar på är fläskkotlett? Eller ska jag gå och köpa bacon och lök och göra en pastasås?
Ska rådfråga morsan, kolla om syrran käkar här och ev. ta fram för att tina!
Tänkte även be syrran om hjälp med att fixa in smileys på bloggen.

I'm a liver, not a thinker
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: