rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Det skulle ha blivit en morotskaka...

Kategori: Bakverk

... men det blev en morotstårta istället! Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, men första kakan jag gjorde blev bara 1 cm tjock och kompakt. Fortfarande saftig och god, men inte som en morotskaka ska vara! Jag tänkte och kom fram till att jag hade ju ställt kakan på fel plats i ugnen! Den ska vara i nedre delen, inte i mitten!
Så jag bakade en ny, men fick praktisk taget samma resultat! Den andra blev något högre, men inte mycket.

Men om de smakar gott och är saftiga vore det väl synd att slänga, och jag kände inte för att vispa ihop en ny kaka, så jag tog kakorna, gjorde en dubbel sats glasyr och lite kokos och gjorde en liten tårta istället! Praktiskt tips för den som får platta, men ätbara, goda kakor.

Men morsan får en typ av morotskaka imorgon på mors dag i alla fall. Det smakar ju som morotskaka!




Det är svårt att ta fina, livfulla bilder på sånt som är vitt! Det ser så blekt ut.
 
Just för att mina morotskakor blev platta och "misslyckade" så blir det tråkigt nog inget recept. Men så fort jag lyckas få till en bra morotskaka som är som den ska vara, då ska ni få veta :)
Det konstiga är att det recept som jag använde idag har jag använt förut och fått kanonbra resultat, så jag förstår inte vad som har gått fel idag. Kan det vara ugnen? Jag har inte bakat morotskaka på länge, och vi har hunnit få en ny ugn sen senast. Hmm...
Men det var i alla fall bra att jag kunde vänta ett misslyckande till något bättre. Jag själv tyckte att tårtan blev god(jag ville ju ha jämna, fina kanter på tårtan, så jag skar i kanten så att det blev jämnt och åt upp spillet)
Få se vad morsan säger imorgon. Och skulle hon inte gilla den så tror jag i alla fall att hon kommer uppskatta tanken ;)

Nu tänker jag slappa lite. Äta chips, se om det finns något roligt på tv eller något annat lördagsmysigt. Vad gör ni ikväll?
Och glöm för guds skull inte att gratta era mödrar på mors dag imorgon. Dom förtjänar det <3

If it's illegal to rock n roll, throw my ass in jail!
Rockbruden

Kommentarer

  • Susanne Erikzén säger:

    Mamma tyckte MUMS om tårtan <3 Tack min ängel!

    2013-05-26 | 20:31:34
    Bloggadress: http://www.ludnatassar.com

Kommentera inlägget här: