rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Gårdagens middag! Som jag missade

Kategori: Grillat

Det blev tajt med tid igår! Morsan var på freestyle-kurs med Inca(freestyle är dans med hunden) och så skulle jag på konserten, och så skulle farsan grilla. Så jag fick slänga i mig en tråkig billys-pizza och dra och äta resterna av grillmiddagen när jag kom hem.

Förutom att det blev kalv med vitlöksrub så testade vi en ny sorts bearnaisesås på pulver, en som man blandar med creme fraice och serveras kall. När det var precis ihoprörd var den lite som varm bea, fast syrligare, smakmässigt alltså. Det finns ju en viss smakskillnad på kall o varm bea. Men den vi testade smakade alltså som varm bea smakar innan den fick stå och dra.
När den hade stått i kyl en stund så smakade den ungefär likadant. Lite syrligt för en bea, så morsan ville inte kalla det för bea, utan hon vill snarare kalla det för grillsås. Men den var god.

Vet ni vad rub är?
Det är som en torr marinad, en kryddblandning som man täcker köttet med innan det läggs på grillen. Busenkelt och asgott! Idag blev det roast garlic rub, som pappa täckte kalvytterfilé med. Sen grillade han köttet och serverade med kroketter och såsen.

Jag åt när jag hade kommit hem, klockan 1 på natten. Kroketterna blev mjuka i micron, men köttet var gott. Jag älskar rub, speciellt vitlök. Vitlök över lag tycker jag är riktigt smarrigt. Generöst med färskost med vitlök i en pastasås är jättegott!

Konserten var helt och hållet kanon! Idag är jag trött och har ont i nacken för att jag har sträckt på mig för att se bättre, men jag har även headbangat lite. Inte lika mycket som jag brukar göra, men det gjorde jag medvetet! Jag fick träningsvärk, men inte lika farligt som tidigare. Jag måste träna nackmusklerna...
Jag köpte en av deras skivor. Jag har den senaste(det tredje), och köpte det första albumet igår. Bara det andra kvar ;)
Hade skitkul, vill gärna göra det igen! Och igen!

Nu har jag även fått veta att jag har en ny kusin! Min morbror och hans fru har fått en liten son. Grattis till er 2 <3
Och det jag tänkte när jag fick höra det var att nu har jag 2 killkusiner, och inte bara en. Haha.

Nu ska jag baka bröd. Lika bra att börja baka tidigt, för då hinner man baka mycket! Bröd, och kanske en god, mjuk kaka ;)

Rock me like the devil!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: