rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Glömska jag gör våfflor

Kategori: Mjölmat och omelett

Morsan tyckte att det lät gott med våfflor idag. Men vi hade inte tillräckligt med våffelmix, så jag fick göra en från grunden istället. Innan jag gjorde det gick jag och köpte grädde. När jag kommer hem och börjar googla efter ett bra recept på våfflor kommer jag på en sak.
Vi har fortfarande inga ägg hemma! Det hade jag glömt!
Men det stoppar inte mig! Bara att googla fram recept på äggfria våfflor.

Receptet jag använde var DET HÄR

Jag gjorde en och en halv sats, för även om vi bara var 4 som åt så gick nästan allt åt. En enda våffla blev kvar, och den fick hundarna dela på. Storlunsen Märta slukade sin del "med hull och hår" medan Inca, som inte är lika stor i käften som Märta, fick något att gnaga på. Men inom en halv minut fanns det inte ens en smula på golvet ;)

Och numera tänker jag använda det här receptet när det är dags för våfflor! Mycket godare än pulvervåfflorna! Och inte märkvärdigt svårare heller. Vill man kan man blanda mjöl, salt och bakpulver i en burk, så har man sin egen våffelmix, redo att blandas på precis samma sätt som den köpta mixen. Finare färg fick våfflorna också!


Fint upplagt


Mindre fint upplagt. Men det är såhär jag vill ha mina våfflor! Sylt och grädde ihopgeggat på en frasig, nygräddad våffla.


Smaskigt!
Nu ska jag titta igenom senaste numret av hembakat(favorittidningen) och vänta på att min proppmätta mage ska lugna sig lite. Då kanske jag får plats med lite glass och choklad senare ikväll.

Rock the night!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: