rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Grillade burgare i fulvädret

Kategori: Grillat

Nu är morsan och farsan hemma från den lilla minisemestern och allt är som vanligt igen ;) Morsan älskade morotstårtan. Grattis på mors dag älskade mamma <3

Idag grillar vi igen. Dagen började med strålande solsken och ungefär 18 grader i solen, men nu har solen försvunnit och det blev kallt. Borde jag efterlysa solen kanske? Men hade i vilket fall hoppats på att äta ute i kvällssolen, men så blev det inte.
Hamburgare blev det i alla fall. Och vi är lata och köper färdiga burgare och lägger direkt på grillen.
Hur många av er känner er föresten tvugna att bygga era burgare på ett speciellt sätt? I en speciell ordning?
Jag har först burgaren och brödet. Jag lägger på osten på övre delen av burgaren. På det har jag sen ketchup och rostad lök. Sen lägger jag på bröd och vänder på burgaren. Sen har jag på hamburgerdressing eller bea-sås och ibland gurka.
Gör jag inte burgaren på det här sättet är det något som känns fel. Farsan är likadan (fast han bygger sin burgare på samma sätt)

Till burgaren äter vi pommes. Brorsan brukar vilja ha grillkrydda på sina, jag brukar växla mellan det och salt. Men vanligen blir det salt. Idag hade farsan köpt en annan sorts pommes än de vi brukar äta. De här var väldigt finräfflade, men det var ända skillnaden jag märkte. Och att de var lite krispigare än de mer grovräfflade pommes vi brukar äta. Smakmässigt tyckte jag att de smakade precis som de vi brukar äta.
 

Förlåt att bilderna är suddiga, jag var lat nog att iakta farsan genom den stängda altandörren. Ja, det var ju kallt!
 

Mamma ville ha ha något speciellt att grilla, men hon hade glömt vad det hette, så hon beskrev för oss att hon ville ha "gula, runda popcorn som man grillar"
Majskolv! Det tog ett tag, men när jag väl fattade och berättade att hon menade majskolv, fick vi alla varsitt gapskratt.
När farsan sen kom hem från affären såg jag att det låg majs i en påse på bänken. Så jag flinade och sa till honom att jasså, han hittade gula, runda popcorn till morsan. Han flinade tillbaka och sa att ja, det gjorde han.
Men morsans minne är lite trasigt, om man säger så. Men ibland kan man få lite roligt åt det ;)

I'm on a highway to hell
Rockbruden

Kommentarer

  • Susanne Erikzén säger:

    Tack raring för grattiset....kanske skulle ha varit lite mer värt om du inte roat dig på min bekostnad :( (fniss)

    Älskar dig <3

    2013-05-27 | 00:02:55
    Bloggadress: http://www.ludnatassar.com

Kommentera inlägget här: