rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Grillplock!

Kategori: Grillat

Farsan kom hem med lite allt möjligt, så att man får äta det man föredrar. Gud vad gott!
Han grillade lammracks, lax och kalkonfilé. Bröderna fick göra varsitt grillspett med korv och köttbullar. Han gjorde en sorts glaze av grillolja med vitlökssmak, flingsalt och 4-peppar. Det penslade han på både kalkonen och lammet. Allt fick även lite flingsalt. Farsan hade velat ha lite citronpeppar till laxen, men den var slut, så det fick bli bara salt.
 
 
Laxen.

 
Kalkonen.

 
Lammet :P Gottigott.



Kryddor som fixar allt!
 
Och så grabbarnas spett!
Annat på bordet var blandsallad med tomat, räksallad, pommes stripes och bea.


Blandsalladen var en färdigköpt blandning av olika sallader. Till det hade vi avlånga, röda tomater och mörkgröna, runda tomater. Och så lite flingsalt och olivolja på det.


Jag är inte så jätteglad i lax, men lammracks älskar jag! Så det mumsade jag glatt i mig tillsammans med stripes, lite sallad utan tomat(äta tomat rakt upp och ner gillar jag inte, men smaken har jag inget emot. Jag tror att det är konsistensen på tomat jag inte gillar), bea och en liten bit kalkon


Och så ett par grillade marshmallows till dessert. Mums! Ett gott skratt fick man också när marshmallowen blev så mjuk att den "sjönk" och spettet hamnade i överkant på godiset istället för i mitten. Vad vi i familjen brukar kalla det ska vi inte gå in på, för då förstör jag eran aptit är jag rädd ;)
Så nu är jag mätt och glad. Det har varit en bra dag! Jag är väldigt nöjd.
Imorgon åker farsan och morsan iväg till min ena farbror och hans familj på minisemester, så kommer de hem igen på söndag. De tar Inca med sig. Så kvar blir jag, alla mina 3 syskon och dreggelfian Märta. Det blir nog lugnt det.

Rock n roll saved my life!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: