rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Helvetes jäv.... GAAAH!

Kategori: Allmänt

Även "proffs" gör bort sig, precis som vilka andra människor som helst.
Jag klantade mig med brödet idag. Jag hade i för lite mjöl, så degen jäste på bredden o blev platt. Sen tog jag ut det för tidigt, så att det var degigt inuti. BLÄ!

Att fixa till nästa gång: Mer mjöl, längre tid i ugnen. Klart!

Det som var mest synd är att ingredienserna gick åt, men i slutet hamnade i soptunnan. En del saker kan man rädda, men ett degigt, platt bröd har man ingen användning av. Jag kastade in det i ugnen en stund till, men det sjöng bara ihop ännu mer, och då insåg jag att det inte skulle gå att rädda. Skit!

Av någon anledning blir jag riktigt sur om jag gör grova missar, sånt som det med dagens bröd. Enligt mig är det en rejäl miss. Jag tror att anledningen är att jag är utbildad, jag ska kunna det här! Förstår ni själva den känslan, om ni klantar er med något som ni är väldigt bra på?
Är det något jag inte gjort förut blir jag såklart surig, men accepterar det. Men det här receptet har jag använt mig av ett tag, och så blir det såhär! Gillar det inte!
 
Men om jag misslyckas såhär mycket med brödet, så betyder ju det att maten idag kommer gå som en dans! Min otur har tagit slut idag, så med maten kommer jag få extra tur! Låter logiskt va? Någorlunda i alla fall ;)

Dagens middag är en pastarätt som äts ofta här hemma, mest för att den är enkel och går fort att göra. Och den är god!

Kommentarer

  • Susanne Erikzén säger:

    Helt OK vännen, på´t igen ba ;)

    2013-05-02 | 15:54:18
    Bloggadress: http://ludnatassar.com/

Kommentera inlägget här: