rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

På måndag jobbar jag!

Kategori: Mjölmat och omelett

Jag ska börja arbetsträna på ett café i gallerian. Fan vad glad jag är! Jag kommer vara på topphumör hela helgen! Inget kan få mig på dåligt humör idag eller nu i helgen. Inte ens en klumpig pannkakssmet!
För idag blev det pannkakor till middag, en lite mindre sats eftersom farsan inte äter hemma.

3 ägg
7 dl mjölk
5 dl mjöl
50 g smör, smält
Lite salt

Vispa ihop äggen med lite av mjölet. Vispa sen växelvis i mjöl och mjölk till en jämn smet. Häll sist ner smöret. Jag smälter alltid det i stekpannan som jag ska grädda pannkakorna i.
Grädda pannkakorna och är med sylt, socker eller sirap, vad du nu föredrar.

Idag öppnar en ny rockbar i Gävle, så jag skulle vilja gå dit. Men om jag och mina kompisar drar dit eller någon annanstans bestämmer vi när det drar ihop sig, kan man säga ;) Jag ska ha på mig klänningen som jag köpte på sekond hand senast. Svart och vitrutig, jättesöt. Ja, jag vet att jag sa att jag är kär i prickar, men rutigt är inte heller fel ;)

Ledsen att ni inte fick något att läsa igår, men jag kommer snart bygga upp ett förråd med inlägg i utkastet, så att ni alltid kan få något att läsa, även om jag inte skulle ha något vettigt att skriva om just den dagen. Bra va? Jag har redan ett inlägg om hur man handlar och äter smart, alltså att man handlar och äter så att man sparar pengar. Imorgon ska jag sätta mig och göra ett "lyckas med bröd" och ett inlägg om vad man kan ersätta en ingrediens med när man bakar eller lagar mat. Det är alltid bra att veta. Och snart tänker jag börja fixa inlägg så att jag kan lägga till en dryckeskategori. Jättebra att ha sånt i en enda kategori, speciellt på sommaren när man gärna fixar något gott att dricka i den varma solen. Diverse milkshakes, goda drinkar(mest alkoholfria, så att de flesta kan dricka det, även barn, gravida och de som tar avstånd från alkohol av andra skäl) och lite annat kul. Det låter väl bra?

Och föresten, hur många här kan blogga, festfixa sig och steka pannkakor samtidigt?
Jajamen, medan jag stekte pannkakor så skrev jag det här inlägget plus att jag bytte om och valde smycken. Jag kan ha flera bollar i luften om jag vill ;) Och just nu är jag så glad att jag skulle kunna springa jorden runt, om någon bad mig göra det.

Nothing can break me down!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: