rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Pastapappa eller motorsågsfarsa?

Kategori: Allmänt

Det e min farsa det ;)
I dagens pastasås hade han inget salt och inga andra kryddor, men det blev gott i alla fall! Hur då?
2 paket bacon, plus lite buljong. Det blir tillräckligt salt. Sen hade han i en smaksatt creme fraice. Påhittig, me like!

I övrigt så har jag gjort väldigt lite idag. Jag mötte ett par vänner på stan när jag skulle lämna tillbaka lite filmer på hemmakväll. Vi gick runt, pratade och tittade på skor och kläder. Mysigt :)
Innan jag åkte hem så ville jag överaska morsan med hennes favoritglass, B&J Phishfood. Den blev hon väldigt glad åt :)

Farfar har varit här och hjälp till med elen i köket. Renoveringen har stått still ett tag, men nu har vi tagit några steg framåt. Nu har vi ström, så vi slipper den där irriterande skarvsladden från hallen. Och så har vi fått upp belysningen vid köksbänken, under skåpen. Och nu blir jag av med en stor kartong som har stått i mitt rum ett tag. För micron, som låg i kartongen, ska sättas upp i väggen nu. Varje gång farsan startar sågen hoppar jag till xD
Morsan har fixat i skrubben under trappan också. Där har vi lite blandade prylar, det har blivit vårat städskåp. Och nu ser det prydligt ut.

Imorgon tänker jag testa det nya grundreceptet på bröd, och då tänkte jag först baka ett vitt bröd, då jag tänkte laga soppa snart.
Sen kommer jag ha jäst över, så det blir nog en omgång tekakor igen.
Middag imorgon? Hmm, vet inte riktigt. Troligen något med potatis, för pasta åt vi idag och ris igår.

Jag borde baka lite bullar nån gång! Jag har recept på en enkel, men jävligt god bulle som jag älskar. Det dyker gärna upp när det är födelsedagsfika ;)

Nu tror jag morsan tog fram dammsugaren också, så nu springer Märta och gömmer sig, den feglorten :)

Undrar vad jag ska göra ikväll? Det lär knappast bli lugnt på ett tag, just för att farsan sågar så huset skakar xD

Kickstart my heart!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: