rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Tråkig dag

Kategori: Allmänt

Idag är det en sån dag som man känner är tråkig. Man känner det i hela kroppen att det här blir en lat dag framför tvn eller något sånt. En sån dag då man bara är trött. För trött är jag. Vaknade klockan 6 imorse av att jag hade ont, så det var bara att kliva upp, ta en värktablett och återvända till sängen och värmen och hoppas det går över så att man kunde få sova en stund till.

Just för att jag har haft ont idag så ville inte morsan att jag skulle följa med ut och fortsätta leta efter den bortsprugna valpen. Hon själv har varit ute i ungefär 4 timmar, då kom hon hem strax efter 3 i eftermiddags. Och hon ska ut senare ikväll och leta, när det är öugnare med folk, då kanske valpen vågar sig fram lite mer än mitt på dagen när det är full rulle. Jag hoppas valpen snart hittas, så att det inte händer henne något.

Idag blir det till och med lite tråkig mat. Ingen orkar handla, så det blir mjölkstuvade makaroner, köttbullar och lite korv. Men syrran kommer i alla fall och äter med oss. Och farsan kommer hem från Stockholm, där han har varit med jobbet sen igår.

Men nu har jag gnällt färdigt och ska tänka lite positivt!
På torsdag ska jag till arbetsförmedlingen och söka jobb och ha ett kort möte. På fredag ska jag till ett café och presentera mig, troligen intervju också. På fredag öppnar även en ny rockbar här i Gävle, så jag funderar på att dra dit och se om det verkar vara ett roligt ställe.
Kanske drar jag iväg och sekond hand-shoppar lite också. Hittar jag inget så gör det inget. Det är ju gratis att titta ;)

När jag piggar på mig tänker jag modellera lite med marsipan, så att jag kan göra fler steg-för-steg beskrivningar till er. Sen ska jag nog göra ett inlägg med tips om hur man lyckas med bakningen :)
Vad vill ni se på bloggen? Jag vill ju inte att ni ska bli uttråkade av inlägg som ni inte är intresserade av, så lämna gärna en kommentar och berätta vad ni vill se mer av. Mer småkakor? Mer av någon speciellt typ av mat?

Metal on!
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: