rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Chokladmilkshake och "Hela Sverige Bakar"

Kategori: Dryck

Är det fler än jag som kryper ner i soffan när det vankas bakverk och mat på dumburken? Just nu är det, som rubriken säger, "Hela Sverige Bakar" som jag glor på om torsdagskvällarna. Annars tittar jag mer än gärna på "Sveriges Mästerkock", "Hells Kitchen", ibland något "Leila bakar"-avsnitt. Jag gillar att se ätbara kreationer växa fram ur händerna på folk! Man får dels underhållning, sen får man mycket inspiration, idéer och tips.
När jag igår kväll kröp ihop i soffan och tittade på första avsnittet så sög jag i mig en god chokladmilkshake. Jag hade varit sugen på chokladmilkshake hela dagen, så på kvällen, när alla dagens bestyr var klara, mixade jag ihop godingen, slängde ner ett sugrör i glasen och njut för fulla muggar!

1 stort glas

½ paket halvliters GB glass med chokladbitar, alternativt 2.5 dl chokladglass
1.5-2 dl mjölk
1-2 msk chokladsås

Mixa ihop allt tills det är slätt och mysigt. Häll upp i ett stort glas, stick ner ett sugrör och sörpla i dig!

 
Som ni ser gjorde jag en liten ring av chokladsås när jag väl hade hällt upp milkshaken. Mest för skojs skull ;)

Love bits, so do I
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: