rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Måndagsmys med ost och kex

Kategori: Smått och gott

Igår kväll satt jag o föräldrarna i köket och åt god ost till "kvällsmat". Det är inte varje dag det. Och tur det, för det första så är ost svindyrt, och sen vill man ju inte tröttna. Jag tycker att ska man äta mögelost ska man sukta efter den länge, jag tycker det höjer njutningen lite extra.

Från vänster ser ni brie, cambozola vitlök och en färskost med örter och vitlök. Cambozolan är min favorit. En bit av den på ett relativt milt kex, typ ett med havssalt, och en pyyyyytteliten klick fikonmarmelad(haha, nu var jag nära att skriva fikusmarmelad!) är så underbart gott så ni kan inte föreställa er :P

 
Den vanligaste kexlådan vi köper när det vankas ost. Förutom dom med havssalt så gillar jag de små digestivekexen och rågkexen. De är goda med en bit brie på. De ljusa, fyrkantiga kexen i lådan, dinkelkexen, är också gott till både brie och cambozola, men jag föredrar digestiven.
Färskosten var lite smulig, men otroligt god på digestive och de saltade kexen.

Himla mysigt och gott. Och passande på en måndag så att man känner sig peppad inför veckan :D

Heaven can wait
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: